neděle 24. července 2016

Dogmatix 8B ve Sloupě

V pátek jsem měl cestu do Brna, takže došlo na povinnou zastávku v Krasu. Jasným cílem je Dogmatix za 8B, minule jsem zkusil crux a dneska to měla být rychlovka. Na místě mám štěstí, potok akorát končí u nástupu Dogmatixe a jeskyně více vlevo už je totál prodojená. Crux jde hned, jenže přejít přes spáru Idefixe doprava není až tak snadné, jak jsem si myslel - hlavně vypustit nohy zahákované za nástupové spoďáky. Nakonec asi hodinu laboruji, co a jak, pak v prvních nálezech padám s bandaskama v cruxu. Vymyslím další malý ulehčovák a druhým pokusem se daří přelez, jsem kantáre.

Dogmatix 8B

Ještě mrknu do poslední novinky Jaxitaxe, taky za 8B, začínám mu pomalu rozumět, ale s lehkými bandaskami toho už moc nepředvedu.

On Friday I had to go to Brno, so inevitably I made a visit to Kras, too. The goal was obvious – Dogmatix 8B, last time I tried the crux so it should have been a quick climb. I'm lucky - the stream ends right at the beginning of Dogmatix and the cave further on its left is completely soaked. The crux is done straight away but to get over the crack of Idefix to the right is not as easy as I expected – especially dropping the legs from the footholds at the beginning is hard. It keeps me an hour to figure out how to do the boulder and then I fall from the crux. I find another little trick to make it easier and at the second attempt I finish. I'm totally exhausted.

I also check the last news – Jaxitaxe 8B, and I start to understand the moves but there is no way to show anything else today.

Žádné komentáře: