neděle 4. března 2012

Radeč, Petrohrad

V sobotu jsme vyrazili se Štěpánem směr Radeč, převis dle průvodce vypadal pěkně a tak jsme se už těšili na pěkný silový lezení. Bohužel převis totál mokrej, ale moc pěknej!!! Volíme ústup na Petráč do sektoru Brána. Rozlezeme se na Auroře, dáme hned Inscenovanou Pohodu 7B (v průvodci 7B+) a Arakain 7C (průvodci 7C+). Zkouším ještě morfo Výstřel z Aurory 7A+, ale nedoskočím. Dál jdeme na nejhezčí boulder dne Megaloman dříve 8A, dnes spíš 7C. Krásnej silovej krok a pak hraní s hranou. Po vymyšlení programu posíláme druhým.

Já v Megalomanovi 7C



Popojdem o pár metrů výš ke Smrkový věži. Prvním boulderm, co zkoušíme je Rodinej Výlet 7B+(v průvodci 7C). Já to pošlu hned, Štěpán potom ustoupne důležitej stup, a tak chvíli trvá než doletí do obliny. Já mezitím pošlu Ealington Blues 7C+ (v průvodci 8A). V OS pokusu už stoupu do spáry, ale noha ujede. Pak ještě třikrát, na počtvrtý už ne. štěpán taky zkusí, ale první krok je proti.


Zkusím ještě Kabaret 7C, z lišt jdu přímo nahru do bočáku, ale zněho? vůbec nic. Další zastávkou je Železná Lady 8A. Štěpán mi poradí betu, ale levá noha "na opření" mi moc nedrží. V jednom pokusu trošku zadrží a je vylezeno. Štěpán ladí prodloužení Big Lady 8A+. Vymyslí super betu a dolízá čím dál výš dokuď to nevyleze. Zkouším to sním, ale klíčový místo v Železnej lady, ta noha na opření mi ne a ne držet. Už to pomalu vzdávám, najednou vymyslím trošku jinou betu, levou zapatuju u ruky na malým stoupku a zase trošku vykřešu naději. Nakonec těsně před odjezdem pošlu.

 Štěpán v Big Lady 8A+

 Já v Big LAdy 8A+



V pět valíme do Prahy, u Anděla si pokecáme s pány policisty, a štěpán mě vyhazuje na Žofíně, kde strávíme hezký maturitní ples.



Radeč, Petrohrad


On Saturday, I and Štěpán set off to Radeč. The overhang looked nice in the guide so we were looking forward to some nice power-based climbing. Unfortunately, the overhang was totally wet (still very nice, though)! We chose to retreat back to Petráč (specifically, Brána Sector). We warmed up at Aurora, did Inscenovaná Pohoda 7B (7B+ according to the guide), and Arakain 7C (7C+ in the guide). I also tried morfo Výstřel z Aurory 7A+ but couldn't do it. Later on, we tried the nicest boulder of the day, Megaloman (8A once, today more likely 7C). A nice heavy step and then some playing with an edge. After making up the program, we sent it on the 2nd.


Then we moved a few meters towards Smrková věž. The first boulder we tried was Rodinej Výlet 7B+ (7C according to the guide). I sent it straight away; then, Štěpán kicked off an important foothold so it took him a while. Meanwhile, managed to send Ealington Blues 7C+ (8A according to the guide). My foot slipped off in the cleft. Then three more times. On the fourth attempt, it worked. Štěpán tried it too but couldn't do the first move.


I also tried Kabaret 7C, from the edge directly upwards to the side pull, but then what? Nothing. The next stop was Železná Lady 8A. Štěpán helped with beta but the left foot did not really hold. Nevertheless, it worked on one attempt so I managed to get up. Štěpán was refining Big Lady 8A+. He invented a super beta strategy and was moving on and on until he was on the top. I tried to join him but the key stop on Železná lady, the foot move, still didn't hold enough. I was close to giving up but then I made up a slightly different beta using foot which gave me hope again. Finally, just before the departure, I sent it.


After five we were dashing back to Prague and had a small chat with police at Anděl crossroads. I got off at Žofín and enjoyed a nice graduation party.

2 komentáře:

Jirka Švácha řekl(a)...

Jak už jsem psal u Štěpána, super den a kosení:) Jinak k Megamanovi - jak to lezeš na videu je to ta lehčí var. tak za 7B+/7C?? protože je tam podle někoho(jak to lezl Reschik taky puvodně) možné začít s nohou ne vpravo to to dost ulehčí,ale vlevo a pak je právě dost těžké se tam překopat,ale podle mě je to chujovina a nechal bych to tak jste to lezli a prostě 7C. Jinak Elington blues jsem lezl trochu jinak, levou první krok stejný, vlstně i druhý, přidat a potom se dá pravá noha na nastupovou lištu a udělá se jen takový zved nahoru do spáry a je to. Já si to nechal 8A za tu bolest, ty lišty fakt bolí:) Koukal jsem taky, že se zase domlouvá ta Radeč, já mam v sobotu nějakou oslavu celý den, takže bych jel i pátek nebo až neděle,ale dva dny asi nepojedete co? Nebo někdy v týdnu,ale mam ještě ty blbý antibiotika, tak to asi bude o tom se kouknout co a jak:)...

NOO NOO řekl(a)...

Cus, my lezli Megamana logicky ze spoďáku a právě nám to přišlo max 7C... Já snad v pátek odjedu do Chíra:) Tak at se daří