pondělí 31. srpna 2009

Kronthal + MSJ Valence + Frankenjura

27.8. V noci vyrážíme s Ondrovcema směr Kronthal. Po cestě ještě nabíráme Anču Wágnerovou a Bokula už valí, co to dá. Brzy ráno přijíždíme k vesničce, u které se Kronthal nachází. Přespáváme v nějaké továrně na dřevěná plata, dospíme a už hledáme kopec, kde se leze. Po půl hodince se před námi objevuje červená skála, takže jsme "doma".

Adam se rozlézá v 7a, já jdu cestu cca 7b+, která se mi líbí. Adam dlouho neváhá a jde do L'âme Du Phénix za, dle průvodce, 8c+, ale když jsme se do toho zavěsili, zjistili jsme, že 8c sedí víc. Adamovi to přijde divné, a tak si to lehce prodlužuje, přidává pár kroků navíc a později zjišťuje, že vylezl Training day za 8c/c+. Já zkouším cestu přímo, prvním pokusem zkroknu, pak dva pokusy a pád nahoře ve výlezu a konečně na 4.pokus jsem nahoře. Pro mě letošní první 8c. Adam ještě zkouší 9a, já už restuju na závody a okolo druhé hodiny valíme do Valence.

28.8. Asi jako jediný národní team bydlíme v kempu, kde se postupem času vytváří hezká společnost zabývající se vytvářením komisí, subkomisí a "křížením". V den první i druhé kvalifikace je opravdu horko a v neklimatizované hale je to znát.



Ruce se potily o sto šest a cesty tak byly výrazně těžší, než vypadaly, alespoň pro mě. První topuju asi 7b+.



Navečer je slavnostní zahájení.



Pak jdeme na pivo, dáme si si jednu "smůlu" a jde se do hajan...


29.8. Druhá kvalifikační cesta je o poznání těžší, asi 8a/a+ a Topy už padají jen zřídka. Mně se daří dolézt dva chyty pod Top a je z toho 6.-10. místo. Postupuji tak do semifinále, mě doplňuje ještě Adam a s docela překvapením i Terka Svobodová. U ostatních byla chyba buď v hlavě, síle nebo blbosti, i když to třeba na semifinále bylo.

30.8. V sobotu se lehce ochladilo a bylo to znát i na stěně. Semifinále se mi tak lezlo s větší lehkostí, asi 7c+. Topuju a jsem ve finále, už pošesté v řadě. Adam nenechává nikoho na pochybách, taky topuje a je ve finále. Velmi příjemné překvapení se vyklubalo z Terky Svobodové, která když lezla, tak mi až běhal mráz po zádech. V začátečním technickém úvodu vypadala dost nejistě, pak se ale dostala do závodního tempa a dolezla tři chyty pod top, což taky stačilo na finále. Úspěšnost semifinalistů tak byla stoprocentní.

Finále, jak už bývá ve Francii zvykem, bylo jedna velká show. Zaplněné tribuny, živá muzika, supr komentátor a aspoň u mě hezká cesta, jen škoda těch pár hodin co jsme museli strávit v izolaci, natožpak chudák Terka, která tam byla okolo pěti hodin.

Na řadu jdu první, leze se mi opravdu dobře, ale malá chybka a jsem na zemi - 8.místo. Chvilku po mě jde Adam, leze v pohodě, nahoře už musí i on trošku zabrat, přesto topuje a potřetí obhajuje titul mistra světa. Po chvilce jde na řadu i Terka, leze pěkně. Cestu mají dost o vymýšlení, a tak se občas pozastaví, ale hrne to dál. Nakonec padá kousek za polovinou cesty a končí osmá.

31.8. Frankenjura - Po závodech se jedeme odreagovat do Frankenjury, kde jsem byl zatím jen dvakrát. Rozlézáme se v nějakém 7b a jdeme do sektoru Burn For You kde má Adam rozlezenou Panteru 9a. Druhým pokusem přelézá vše nejtěžší, ale jak už to tak bývá, malé zaváhání a celé údolí si může poslechnout nadávání do debilů...

Já zkouším Burn for you 11-, ale moc mi to nejde, hodně na max to zkroknu, tak vybírám presky a jdu si zkusit nějaké 9+/10- a 10- asi 10 min. pěšky od Burn for you. Nic ale nepouští a tak si říkám, že jsem asi slabej nebo co.

Adam dává ještě jeden pokus v Panteře, ale prý už je teplo, tak přejíždíme na Zwergenschloß, kde je konečně trošku převis. Hned se mi zalíbí Plan B za 10, po očku pokukuju po nějakém Němci, jak se v tom trápí, a jdu do toho. Chyty jsou překvapivě dobré, pak trošku zatnu svaly a jsem nahoře. Moje první 10 Flash. Pak ještě zkouším Ronina 10+/11- hned vlevo od Planu B a na druhý pokus je to tam.




In the end of August Martin spends few days climbing at Kronthal and Frankenjura and also he takes part in the junior world championship. At Kronthal he climbs with his friends Adam and Anča.

Martin starts with a 7b+, whereas Adam prefers L'âme Du Phénix which should be rated as 8c+ according to the guide but both Martin and Adam agree that it is rather 8c. Adam finds this strange, so he prolongs the route and adds several steps and later on he finds out that he had climbed Training day8c/c+. Martin tries the route straight and after two attempts and a fall he does it and thus climbs his first 8c of this year. Then he rests a bit and they move to Valence where the championship takes place.His first route on the competition is 7b+. After an opening ceremony they go to bed.

29 August The second route fro qualifying is more difficult - about 8a/a+. Martin climbs up to the third hold under the top and gets to the semi-final together with Adam and Terka Svobodová.

30 August On Saturday climbing was easier than before, about 7c+. Martin gets to the top and makes it ot the final, Adam climbed to the top as well and Terka stopped at the fourth hold under the top.

Finale is, according to the French customs, a great show, the only weakness being the long time needed to spend in isolation.

Martin goes first and does well but then he makes a mistake and falls, so in the end he is eighth. Adam does better and in the end he becomes the world champion, for the third time. Terka occupies the third place as well.

31 August After the competition they go to Frankenjura to relax a bit. After a 7b as a warm up they go to the Burn For You sector where Adam has an unfinished project, Pantera 9a which, however, remains unfinished.
Martin tries Burn for you 11-, but not very successfully, so he moves on to a 9+/10- and a 10- near Burn for you. Nothing lets him go, though.

Adam takes one more attempt in Pantera but it's too hot already, so they go to Zwergenschloß. Martin likes Plan B 10. The holds are a very nice surprise for him so he does his first 10 Flash ever. After that he tries Ronin 10+/11- on the left of Plan B and climbs it at the second attempt by which he ends the whole trip.

Žádné komentáře: