pondělí 23. března 2009

Mladkov + Škrovád

21.3. se mi podařilo udolat z mých nejvážnějších projektů Konec Světa za 8B címž se stal nejtěžším bouldrem ve Východních čechách, protože Zlatý Drak se mi zdál o malinko lehčí. Boulder se nachází v oblasti Mladkov v Orlických horách, kde je nejtěžší cesta za 8+. Tento impozantní boulder jsem si vyhlídl již minulý rok. Podle prvních pocitů jsem si myslel, že to vylezu relativně hned, avšak nakonec sem zde strávil šest dní a asi, tak 200 pokusů.


Jedná se o krutou silovinu. Převis tak 45 stupnu...? Nástup malinký spoďáci, ale dobrý nohy. Nátah do tupého bočáku, přesun nohou to převisu na malé stupy. Nátak do přídrže, a poskok do ostré lišty tak na jeden článek. Pak těžké přetočení nohou a poskok do hrany. Pak už relativně lehce nahoru. Zde je nohand a boulder zde končí, odvážlivci můžou vylézt až navršek asi 10 metrové skály pětkovou cestou. Celý boulder se dá také lízt variantou, a to tak že v polovině boulderu používáte pravou hranu. Poté je obtížnost tak 7B+, 7C...


Další den jsme s bráchou příjemně strávili na Škrovádě. Přelezl jsem pár štěpánových novinek za 7A-A+ a zakousl se do, od štěpána připraveného, kolmého projektu okolo 7C-C+. Po několika pokusech si však dělám díru v prstu a tím tak nadějě končí. Nakonec si ještě zkouším cestu Republika za IXC a na druhý pokus dávám. Tedy netak docela. Dolezl jsem do madel pod výlezem a pak opět slezl k jedinému jištění v cestě. Utekl jsem protože výlez byl totálně zamešenej.


Foto doplním o víkendu!


Check - www.purebouldering.cz

1 komentář:

Daemon řekl(a)...

Brawo Martine. Gratulace z Polski. Probowalem juz ten bulder 3 lata temu (jestem z Międzylesia - 20km od Mladkova) i super że w końcu ktoś go przelezł. Piekne prace.